IMG-LOGO

توربین یا تورک کانورتور چیست

بررسی اجزای توربین و نحوه عملکرد آن در سیستم انتقال قدرت

کلاچ روغنی یا توربین :

در گیربکس های اتوماتیک کلاچ روغنی یا همان توربین ، کار کلاچ در اتومبیل های دارای جعبه دنده معمولی را انجام می دهد، توربین اجازه می دهد که اتومبیل در حالت ایستاده و متوقف موتور آن روشن و به محض رها کردن پدال ترمز و فشار دادن پدال گاز قدرت موتور را به شافت ورودی و در نتیجه به شافت خروجی رساند.

 اساس کار این توربین به این صورت است که اگر دو پنکه برقی را مقابل هم قرار دهیم و سپس یکی  را به برق وصل کرده تا بگردد در اثر جریان هوا  پنکه دوم که به برق نیست نیز به گردش در خواهد آمد و اگر شما پروانه پنکه دوم را بگیرید می توانید نگهش دارید وبه محض اینکه رهایش کنید دوباره به چرخش در می آید و شروع به سرعت گرفتن می کند تا سرعت پنکه دوم نزدیک سرعت پنکه اول برسد.

این نوع عملکرد اساس کار کلاچ های روغنی یا توربین می باشد ولی در توربین به جای هوا از روغن استفاده می شود.

توربین یک قطعه بزرگ به قطر 25 تا 50 سانتی متر است به شکل یک دیگ یا سیلندر کوتاه است که در جلوی گیربکس مابین موتور و گیربکس قرار دارد و از طریق فلایویل به میل لنگ موتور وصل می شود و وظیفه ی انتقال قدرت موتور به شافت ورودی گیربکس بر عهده دارد. 

 

آدرس: تهران – سه راه امین حضور،روبروی دیالمه، بین نمایندگی دوو اسنوا ، پلاک ۸۸.

تلفن: ۳۳۴۰۳۰۲۰ – 33162646

موبایل: 09120332186 – 09103406227

پست الکترونیک: info@peckanpart.ir

اینستاگرام: peckanpart

ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه (۹ الی ۱۹) – پنج شنبه ها (۹ الی ۱۵)

عضویت در خبرنامه
نماد های اعتماد ما
کلیه حقوق و امتیازات این وبسایت مربوط به شرکت پکن پارت میباشد.

Desgin by karsaznet.ir

View My Stats