پیستون لیفان1800سی سی
قطعه ای استوانه ای شکل و توخالی است.طول آن بیشتر از قطرش است.این قطعه عمل رفت و برگشت را درون سیلندر موتور انجام می دهد پیستون ها معمولا سبک با توان انتقال حرارتی بالا ساخته می شوند قدرت انتقال حرارت در این قطعه بسیار حیاتی است ممکن است بالا رفتن دمای پیستون تحت تاثیر دمای محفظه احتراق موجب چسبیدن به دیواره سیلندر و اخلال در عملکرد موتور شود .کمک می کند به خروج دود ناشی از احتراق از سیلندر پیستون در سر بازش که سطح پایینی آن است به شاتون و میل لنگ متصل است
قطر پیستون طوری در نظر گرفته می شود که نسبت به سیلندر لقی لازم را داشته باشد و به راحتی حرکت کند در آن.به تعداد سلیندر های یک موتور پیستون در آن وجود دارد جنس پیستون از الیاژچدن یا آلومینیوم است
قسمت های اصلی پیستون ,تاج -دامنه-شیار رینگ-سوراخ گژن پین
تاج,طراحی صحیح و متناسب این بخش نسبت به سیلندر و محفظه احتراق در کیفیت اختلاط هوا وسوخت احتراق وقدرت تولید شده موتور تاثیر دارد
دامنه,بخش پایینی پیستون که با سه حالت بدون برش-برش سطحی-برش کامل طراحی می شود وبا شاتون و میل لنگ در ارتباط است
شیاررینگ,در قسمت بالای دامنه طراحی می شوند و محل قرار گرفتن رینگ ها را فراهم می کنند
سوراخ گژن پین,این قطعه انگشتی نیز نامیده می شود میله ای تو خالی است برای برقراری پیستون با شاتون به کار می رود
پکن پارت مرکز تخصصی قطعات یدکی چینی می باشد و دارای لوازم یدکی لیفان620