پیستون لیفان620لیفان اصلی
پیستون لیفان,قطعه ای استوانه ای شکا و تو خالی است طول آن بیشتر از قطرش است.این قطعه عمل رفت و برگشت را درون سیلندر موتور انجام می دهد.پیستون ها معمولا سبک و با توان حرارتی بالا ساخته می شوند قدرت انتقال حرارت در این قطعه بسیار حیاتی است.ممکن است بالا رفتن دمای پیستون تحت تاثیر دمای محفظه احتراق موجب چسبیدن به دیواره سیلندر و اخلال در عملکرد موتور می شود.کمک می کند به خروج دود ناشی از احتراق از سیلندر می کند پیستون در سر بازش که سطح پایینی آن است به شاتون و میل لنگ متصل است.قطر پیستون طوری در نظر گرفته می شود نسبت به سیلندر لقی لازم را داشته باشد و به راحتی حرکت کند در آن.به تعداد سیلندر های یک موتور,پیستون در آن وجود دارد.جنس پیستون از آلیاژ چدن یا الومینیوم است.
قسمت های اصلی پیستون ;تاج-دامنه-شیار رینگ-سوراخ گژن پین است
تاج,طراحی صحیح و متناسب این بخش نسبت به سیلندر و محفظه احتراق در کیفیت اختلاط هوا و سوخت -احتراق و قدرت تولید شده موتور تاثیر دارد
دامنه,بخش پایینی پیستون که با سه حالت بدون برش-با برش سطحی-و با برش کامل طراحی می شود و با شاتون و میل لنگ در ارتباط است
شیار رینگ,در قسمت بالایی دامنه طراحی می شوند و محل قرار گرفتن رینگ ها را فراهم می کنند
سوراخ گژن پین,این قطعه انگشتی نیز نامیده می شود میله ای تو خالی است برای برقراری پیستون با شاتون به کار می رود
پکن پارت وارد کننده لوازم یدکی خودروهای چینی است و دارای تمامی لوازم یدکی لیفان620