رینگ موتور تیگو7
رینگ موتور تیگو7,برای جلوگیری از خروج سوخت و عوای فشرده در زمان تراکم و گاز محترق شده و در زمان احتراق از رینگ به عنوان عامل آب بندی کننده استفاده می شود.رینگ هایی که وظیفه جلوگیری از خروج سوخت و هوای فشرده در زمان تراکم یا گاز محترق شده در زمان احتراق را بر عهده دارند رینگ های کمپرسی نامیده می شوند
وظیفه رینگ ها,انتقال حرارت از پیستون به دیواره سیلندر-کنترل روغن و روغنکاری در فاصله بین دیواره سیلندر و پیستون-جلوگیری از اصطکاک و ممانعت از فرسودگی بیش از حد-نگهداری و حفظ تراکم در قسمت های فوقانی پیستون
رینگ ها بر حسب کار مخصوصی که انجام می دهند و محل قرارگیریشان بر روی پیستون طبقه بندی می گردند.
رینگ های متراکم,از نشت یا فرار گاز از کنار پیستون در زمان تراکم و نیز در زمان قدرت جلوگیری می کنند.یک تکه ساخته شده و همیشه در شیارهای نزدیک به سر پیستون قرار می گیرند
رینگ های روغنی,از رینگ های شیار دار یا چاک دار می باشد بخش روغن روی جدار سیلندر را کنترل کرده و از مصرف غیر ضروری روغن جلوگیری می کند
هر رینگ دارای یک دهانه است که با باز و بسته کردن آن می توان قطر رینگ ها را در موقع نصب کردن پیستون یا قرار دادن پیستون داخل سیلندر کم و زیاد کرد
بر روی بیشتر پیستون موتورهای بنزینی سه عدد رینگ نصب می شود دو رینگ بالا رینگ های فشاری اند.این رینگ ها سبب می شوند که فشار ناشی از تراکم و احتراق در محفظه سیلندر حبس شده و مانع رد کردن کمپرس شود
پکن پارت دارای لوازم یدکی تیگو7 می باشد