رینگ موتور آریزو5توربو
رینگ موتور آریزو5,برای جلوگیری از خروج سوخت و هوای فشرده در زمان تراکم و گاز محترق شده و در زمان احتراق از رینگ به عنوان عامل آبندی کننده استفاده می شود.رینگ هایی که وظیفه جلوگیری از خروج سوخت و هوای فشرده در زمان تراکم و یا گاز محترق شده در زمان احتراق بر عهده دارند رینگ های کمپرسی نامیده می شوند.
وظیفه رینگ ها,انتقال حرارت از پیستون به دیواره سیلندر-کنترل روغن و روغنکاری در فاصله بین دیواره سیلندر و پیستون-جلوگیری از اصطکاک و ممانعت از فرسودگی بیش از حد-نگهداری و حفظ تراکم در قسمت های فوقانی پیستون
رینگ ها بر حسب کار مخصوصی که انجام می دهند و محل قرار گیریشان بر روی پیستون طبقه بندی می گردند
رینگ های متراکم,از نشت یا فرار گاز از کنار پیستون در زمان تراکم و نیز در زمان قدرت جلوگیری می کنند.یک تکه ساخته شده و همیشه در شیارهای نزدیک به سر پیستون قرار می گیرند
رینگ های روغنی,از رینگ های شیار دار یا چاک دار می باشد بخش روغنی روی جدار سیلندر را کنترل کرده و از مصرف غیر ضروری روغن جلوگیری می کند
هر رینگ دارای یک دهانه است که با باز و بسته کردن آن می توان قطر رینگ ها را در موقع نصب کردن روی پیستون یا قرار دادن پیستون داخل سیلندر کم و زیاد کرد.بر روی بیشتر پیستون موتورهای بنزینی سه عدد رینگ نصب می شود.دو رینگ بالا رینگ های فشاری اند این رینگ ها سبب می شوند که فشار ناشی از تراکم و احتراق در محفظه سیلندر حبس شده و مانع رد کردن کمپرس شود
پکن پارت دارای لوازم یدکی آریزو5 می باشد