پیستون ام وی ام110
قطعهای استوانه ای شکل و تو خالی است .طول آن بیشتر از قطرش است این قطعه عمل رفت و برگشت را درون سیلندر موتور انجام می دهد پیستون ها معمولا سبک با توان انتقال حرارتی بالا ساخته می شوند قدرت انتقال حرارت در این قطعه بسیار حیاتی است.ممکن است بالا رفتن دمای پیستون تحت تاثیر دمای محفظه احتراق موجب چسبیدن به دیواره سیلندر و اخلال در عملکرد موتور می شود
کمک می کند به خروج دود ناشی از احتراق از سیلندر می کند پیستون در سر بازش که سطح پایینی آن است به شاتون و میل لنگ متصل است
قطر پیستون طوری در نظر گرفته می شود که نسبت به سیلندر لقی لازم را داشته باشد و به راحتی حرکت کند در آن. به تعداد سیلندرهای یک موتور,پیستون در آن وجود دارد.جنس پیستون از آلیاژ چدن یا آلومینیوم است
قسمت های اصلی پیستون,تاج-دامنه-شیار رینگ-سوراخ گژن پین
تاج,طراحی صحیح و متناسب این بخش نسبت به سیلندر و محفظه احتراق در کیفیت اختلاط هوا و سوخت,احتراق و قدرت تولید شده موتور تاثیر دارد
شیاررینگ,در قسمت بالای دامنه طراحی می شوند و محل قرار گرفتن رینگ ها را فراهم می کنند
دامنه,بخش پایینی پیستون که با سه حالت بدون برش-با برش سطحی-برش کامل طراحی می شود و با شاتون و میل لنگ در ارتباط است
سوراخ گژن پین,انگشتی نیز نامیده می شود میله ای تو خالی است برای برقراری پیستون با شتون به کار می رود
پکن پارت دارای تمامی قطعات یدکی ام وی ام110می باشد